torsdag 19 mars 2009

Vårjacka och citronfjäril

Solen har nu lyst med sin närvaro i två hela dagar. Sann optimist som jag är (ingen tror mig) så vågade jag idag att ta på mig en tunnare jacka. Man luras lätt av solen, för jag fick skrapa rutorna på bilen. Igår gjorde hjärtat ett glädjeskutt när jag såg en citronfjäril leka i solens strålar. Det är underbara tider när våren gör sitt antågande!

Igår tog jag också en kort promenad till
steppen och tackade för mig. Det känns lite vemodigt att veta att jag inte kommer gå dit mer denna terminen, eller kanske inte ens nästa. Får vila några ett tag så kanske jag kan testa att simma. Det skall vara skonsamt sägs det ju. Dessutom så hos sjukgymnasten har den en bassäng med vatten på 35 grader. Det kanske är bra för knät. Fast å andra sidan skall man väl kyla inflammationer?

Trots att det är en
sån fin dag så känner jag mig ändå lite hängig. Enveten som få så jagar jag fortfarande jobb inom mitt utbildningsområde, men det är lika hopplöst som alltid som det verkar. Har också ringt på tjänster jag sökt, men i dessa tider är det flera hundra till varje tjänst så det är svårt att tro att just min ansökan skulle utmärka sig och de skulle välja mig. Bara sträva på antar jag, eller så säljer jag det lilla jag har och reser runt i världen istället och kanske hittat något jobb på vägen. Förändring är av goda, eller i alla fall vill jag gärna tro det.

1 kommentar:

  1. Hade min nya vårjacka idag,trotsade blåsten och de ynka 5+graderna. Jag vill ju ha vår NU :) Längtar! Är också så där seg i kroppen, trött och har ingen ork just nu, förhoppningsvis ger det sig när det blir lite varmare :)

    Hoppas det löser sig med ditt jobbsökande *håller tummarna*

    SvaraRadera