måndag 30 mars 2009

Pizza med det lilla extra

Så då var det måndag igen. Ytterligare en helg har rusat förbi, vart tusan tar de vägen? I alla fall var den trevlig även om den var kort. Spenderat tid med vänner och har bland annat igen besökt Cheers. De vinner mycket på sin trevliga personal. Faktum är att det är en avgörande faktor till att vi går dit.

På söndagen hälsade jag på min bror med familj. Kom hem på kvällen och skulle träffa kompisar för att äta och se film. För att göra det enkelt beställde jag och min kära fästman pizza (de andra tog kinamat, vilket det visade sig att vi också borde gjort).

När vi öppnade den ena pizzakartongen flög det ut ett mycket spännande djur, så spännande att vi inte kunde äta dem. Kommer inte äta pizza på länge, så om man vill så är det ett bra knep om man vill banta. Det är dock inte riktigt min stil, jag hade hellre ätit pizza, men det kommer inte ske nu. Nedan ser ni varför.

Den var ca 6 mm lång och flög iväg och och satte sig på kanten till en stekpanna, som låg i diskhon. Mycket äckligt tycker då jag. Den har en liten tagg i änden också. Aptitretare eller aptitdödare? I mitt fall aptitdödare.

7 kommentarer:

  1. Uach.... inget kul! Har oxå fått överraskningar i maten. Tvestjärt i en persika, plast i köttbullar och kryp i pastan... inget vidare!

    SvaraRadera
  2. Du vet inte vad det kan vara för äckligt larvliknande flygande fä?

    SvaraRadera
  3. nej men usch! haha, man kan ju undra hur den hamnade där?? såg ju nästan ut som en liten mini kaktus =) om man kollar snabbt iaf! :P

    SvaraRadera
  4. Tvi *ulkar mig* det är nästan så jag aldrig kan äta pizza själv efter det här:/

    SvaraRadera
  5. Åh fy fasen! Urk vad äckligt! Jag har fått en mjölbaggelarv eller vad det var i en knäckemacka en gång... Isch.

    SvaraRadera
  6. Usch och fy! Stackare!
    Hoppas du har en fin tisdag!

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅÅÅÅHhhhhhh!!! FYYYYY vad äckligt!! Jag skulle aldrig mer kunna äta pizza efter det!

    SvaraRadera