torsdag 12 mars 2009

Nu kommer snön... igen!

Så då har det börjat snöa - igen! Egentligen älskar jag snö (inte slask). Tycker det är så mysigt när det är vitt överallt och det knarrar när man går, men nu känner jag ändå att det får vara bra. Allt är förskjutet, vill ha det till jul inte till våren. Håller tummarna för att det kommer och går illa kvickt. Jag är en frysen själ och längtar till vår och värme!

Faktum är att det hade varit väldigt skönt att flytta utomlands, men snusförnuftig som jag är vill jag ha jobb och bostad ordnad innan jag säljer av allt här hemma och drar. Varför kan man inte bara följa sina drömmars nycker? Hade det inte varit väldigt skönt att bo i Portugal istället? Nere på sydkusten... Nej nu måste jag nog antingen hitta jobb utomlands eller beställa mig en resa så jag kommer ifrån kylan ett tag.

2 kommentarer:

  1. sv: de tycker jag du gör rätt i ;)
    usch för snö, men de har vi ingen här :) vart bor du ? :O

    SvaraRadera
  2. sv: VA? :O hur kan ni ha snö o inte vi? haha jag bor i jönköping nämnligen.

    SvaraRadera