måndag 13 april 2009

27 dresses

I fredags var det ut och äta med vännerna på restaurang. Gott som vanligt. Sen gick vi hem till några för att se film. Det blev 27 dresses för den var det ingen som hade sett. Det är egentligen inte min typ av filmen, men enligt trailern så skall det ju vara en komedi och komedi är min sorts filmer. Filmen handlar om en tjej som älskar bröllop så att hon har hjälpt 27 väninnor att planera deras och vara brudtärna åt dem. På jobbet är hon kär i sin chef som inte märker det och när hennes yngre och snyggare syster kommer hem från Italien och träffar denne chef börjar bröllopsklockorna att ringa och helt plötsligt skall hon planera bröllop åt den man hon själv vill gifta sig med. För mig var inte detta alls en komedi i den utsträckning den var utlovad att vara i reklamen. Om något uppfattade jag den som mest lite tragisk och pinsam. Det var inte förrän i slutet då hon tar tag i sitt liv och börjar säga ifrån som det kändes mindre jobbigt att titta. Den hade ett visst underhållningsvärde. Jag ångrar inte att jag såg den, men jag kommer aldrig att se den igen.

Betyg: 2 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar