torsdag 2 april 2009

Death Race

När jag hyrde Quantum of solace hyrde jag även Death Race och XIII. Skall erkänna att jag inte känner till filmerna alls, utan jag hyrde Death Race för att jag trodde min pojkvän ville sen den och den tredje ingår i priset och det fanns inte så mycket att välja på. XIII skall vara i samma anda som Bourne-filmer, som jag är en sann fantast av. Dock så blir jag väldigt skeptisk och reserverad när något är "i samma anda som", det brukar aldrig kunna leva upp till detta.

Death Race handlar om en fd. fånge som spelas av Jason Statham vars fru blir mördad och han fängslas för brottet. Fängelsedirektören gör upp med honom att han kommer att friges om han är med och tävlar i det tv-program som fängelset producerar. Programmet är en biltävling på liv och död utan restriktioner. Vinnaren är den som ensam överlever.

När jag hyrde filmen gav den mig en stark känsla av att vara en B-film. Det var inte så illa som jag befarat, men samtidigt var handlingen och slutet extremt givet. Gillar man filmer där folk slaktas i en ond mörk industrialistisk värld så har den nog absolut ett underhållningsvärde, men för mig gav den inte mycket.

Betyg: 1 av 5

4 kommentarer:

  1. Visst var bilden helt underbar :)

    SvaraRadera
  2. Tack! :D Ringen kommer från Efva Attling! Säljes lite varstans hos guldsmeder och Efva Attlings egna butiker! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar också Bourne-filmerna. Hur var XIII då?
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera