måndag 13 april 2009

Då så, snart jobb igen.

Då är helgen nästan över. Det har varit väldigt skönt att få några dagar ledigt. Framför allt eftersom vädret varit absolut helt underbart! Under helgen har det bjudits på fest och utgång, det var en kul kväll. Sen har vi varit ute och ätit med vänner - igen! Det är en favorit i vår repertoar. Dessutom då påskmiddagar med familjerna, födelsedagskalas - Grattis Pappa! - och filmkväll med polare. På det stora hela har det varit en mycket bra helg. Har till och med hunnit med en skogsvandring och en tur med hojen. Noterade på kvällen efter att ha varit i skogen på dagen att en fästing satt och mumsade på mig mellan ring- och lillfinger. Den var där inte tidigare så jag vill inte tänka på hur den vandrat runt på mig innan den hittade en plats som passade den. Man får väl glädjas åt dem som ett vårtecken antar jag. Annars så är fästingar och tvestjärtar bland de äckligare djur jag vet. Idag är det dags att ta itu med något som skulle gjorts för längesen. Vi skall byta tillbaka till sommardäck på bilarna. Tråkigt arbete, men så skönt att det äntligen är dags. Våren är här! Har dessutom fått se mängder av vitsippor och tussilagos nu när vi letat oss utanför stan. Helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar