måndag 20 april 2009

My own bucket list

Det är mycket som man vill se och göra här i livet. Det finns böcker och filmer om allt som man inte borde missa och visst det kan säkert vara inspirerade, men sköt dig själv och skit i andra för att uttrycka det simpelt i detta läge. Gör vad DU vill med DITT liv oavsett vad andra tycker är rätt för dig dig. Vill du fjällvandra så gör du det, vill du blåsa hjärnceller på playan gör du det. Jag struntar i vilket. Det viktiga är att man själv känner att man får ut något ur livet för sin egen person, så därför skall man göra det man tycker gynnar ens livskvalitékonto. Själv har jag haft en mental lista i många år på saker jag vill göra som jag bockar av, men för mitt eget nöjes skull gör jag en ny översikt med 'my own bucket list'.

Det är inte svårt för mig själv att se att jag inte är färdig med flera platser jag besökt. Jag har varit i Rom, men jag känner mig inte färdig där. Det är flera platser jag fortfarande vill besöka. Liksom Pompeji, där har jag också varit, men svimmade och bars ut. Där är jag långt i från klar, dit måste jag igen. Även Milano, Florens och Sienna är med på samma lista. Trots att jag varit där så känner jag att jag inte fått se klart allt jag ville kika på. Liksom Paris och Loiredalen. Tänk om man hade varit så stadd vid kassa att man bara kunde göra det man ville här i livet?! Ett liv utan tråkiga måsten, hade man förstått att uppskatta det?!

2 kommentarer:

  1. Mycket bra inlägg! :)
    Kloka ord!
    Utmanade jag dig förresten? Skickar med en utmaning iaf..

    I den tid vi nu i lever stannar de flesta av oss inte tillräckligt ofta upp för att njuta utav det vi har utan vi stressar ofta hela tiden vidare och vidare. Många av oss har så mycket som vi inte alltid tänker på att vi faktiskt är tacksamma för att vi har. Därför utmanar jag nu just DIG att för någon minut sätta dig ner och skriva ned minst 10 saker som DU är tacksam för. Tex människor, saker, stunder etc. Detta för att bli mer medvetna om vad vi faktiskt har runt omkring oss. Skicka gärna denna utmaning vidare då den är lika betydelsefull för alla människor, vart i livet man än är.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack Frida och tack för utmaningen.

    SvaraRadera