tisdag 28 april 2009

Oj och oj vad tiden går

Ja som rubriken säger så springer tiden bara i från en, men det är väl som det brukar antar jag. Helgen har kommit och gått och en ny arbetsvecka har nästan kommit halvvägs. Min helg har i alla fall varit väldigt bra, underbart väder, tur med hojen, grillat är godast och 2 årskalas med "svärsläkten". Alltid lika roligt att träffa dem.

G
år dagen bjöd på en tur till närmsta köpcentrum där jag för en gångs skull fick tag på skjortor. Blev så glad att jag köpte tre olika. En Ur & Penn hade också öppnat och de ett erbjudande om en klocka och väska för 298 kr. Det var den repliknan jag sett för 498 kr då jag hittade den underbara klockan från Guess som jag tidigare nämnt. Den kostade ju dock 2800 kr, vilket gör denna till ett bättre köp och den är fin och jag är helnöjd. Dessutom så matchar den så fint till min ring som jag köpt hos FashionSense, så jag känner mig riktigt sprakande sommarfin. Lite fånigt var ju dock att klockan inte höll in till nästa affär. Jag började använda den direkt och tog bort skyddslocket, väl inne på nästa affär skulle jag se hur fin den var i en spegel jag gick förbi, men det glittrade inte alls. Alla stenar hade följt med i skyddslocket. Tur jag inte hann hem, gick tillbaka och fick den lagad. Kanske inte det bästa betyget, men den är fin och jag har köpt den för att vara en accessoar så det får vara roligt så länge det varar. Hoppas bara den håller i fortsättningen.

Idag har jag dessutom varit hos frissan och blivit bortskämd med ljusa slingor i olika nyanser och en toppning/uppklippning. Det var välbehövligt för både hår och själ. Så på mindre än ett dygn har jag bränt en hel del pengar, vilket är bra för den ekonomiska marknaden. Kanske dock inte lika bra för min plånbok, men man får väl ställa upp och dra sitt strå till stacken. Konsumera mera!

2 kommentarer:

  1. Klart man måste konsumera, annars Faller ju Sverige i bitar i denna finanskris ;)

    Tack för länken du skickade, herregud vilken ursöt historia =) tack för tipset=)

    SvaraRadera
  2. Vad gör man väl inte för att upprätthålla marknaden? : )

    SvaraRadera