fredag 13 februari 2009

I Cirkelns Mitt av Dan Brown

I natt läste jag ut "I cirkelns mitt" av Dan Brown. Den har inte gått lika fort att läsa som de flesta andra böcker jag får tag i och efter en sisådär 400 s blev jag påmind om saker i början av boken som jag helt glömt av. Det säger mig att den inte var så våldsamt bafflande. Ändå hade den sina moment av spänning och den var inte alls dålig. I korta drag är det presidentval i USA och privatisering av Nasa har blivit en avgörande fråga. Lämpligt nog så hittar Nasa en meteorid med fossil på arktis (vill jag minnas), men är det verkligen en meteorid?! En dödsjakt på forskare och dolda hot följer och många intressanta delar med hemliga vapen och organisationer likaså.

Trots detta ger jag den en svag 3 av 5. Den är inte tillräckligt minnesvärd för att dröja sig kvar.

Nu kommer nästa moment och det är att välja vilken bok att läsa härnäst. Funderar på Danteklubben av Matthew Pearl. Återkommer med besked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar