fredag 13 februari 2009

Årets högtid närmar sig

Snart är det dags! Som jag har längtat! Den 24 februari slås portarna upp årets bokrea. Än har jag inte fått tag i någon katalog, men det spelar mindre roll. Det är att gå och botanisera bland alla dessa härliga böcker som är så underbart. Det brukar kunna bli en hel del nyförvärv. I år har jag en del presentkort att utnyttja. Tack till alla för dessa. De kommer komma väl till pass.

Det var en bokrea som fick mig att läsa Da Vinci Koden. Jag hade allt läst den ändå, men det var sånt rabalder kring den att jag tänkte den kan aldrig leva upp till vad jag hört. Så hade Coop den på rea för en löjlig peng och den var köpt och inom kort läst. Den var precis så bra som alla sa. Filmen är också bra, men den är inte i närheten av boken. På bokrean efter det följde Änglar & Demoner, Gåtornas Palats och i Cirkelns mitt efter till mitt lilla bibliotek.

De är också bra, men de är inte i närheten av Da Vinci Koden. Man känner när man läser dem (upplever jag) hur han har kämpat och skrivit, men inte riktigt hittat dit han velat i hjärta och sinne. Med koden klaffade allt. Han fick alla pusselbitar precis dit han ville ha dem. Grattis till honom. Han förtjänar det beröm han har fått. Har hört att han skriver en Salomons Key, den ser jag fram emot. Angels & demons the movie kommer i maj och den är en must see för underteckna. Längtar så det knakar i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar