torsdag 26 februari 2009

Åter till steppen

Igår var jag iväg och steppade igen för första gången på veckor. Först fanns det inte tillräckligt med brädor, sen var jag sjuk och sen blev det bokföring för hela slanten. Så igår äntligen, tog jag mig dit igen. Det var massor av tjejer som var sugna på att träna och det är härligt. Framför allt tycker jag det är kul för hon som håller i det för jag har gått i flera år nu och vi brukar sällan vara mer än 10, nu är det nästan det tredubbla. Bra för föreningen också.

Samtidigt så när det kommer nytt folk hela tiden så stagnerar det schemat. Det var samma pass som för flera veckor sen. Lite variation i uppvärmningen, samt en ny skiva, men annars så var det samma. Gjorde det förvisso lättare att följa med eftersom man var onekligen seg av att inte ha tränat på flera veckor och sen väldigt trött av att ha jobbat dygnet runt. Dock hade det nog varit roligare och mera givande om det faktiskt hade varit lite nya block. Jag kände att jag tappade både lite intresse och motivation. Det är synd, för det skall vara kul att träna. Annars kan i alla fall inte jag förmå mig att göra det. Har löst kort för hela terminen och jag hoppas jag motivera mig till att gå dit och använda det. Det tråkiga är att tidigare terminer har jag inte behövt försöka motivera mig för att gå, utan jag har sett fram emot det istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar