tisdag 8 juni 2010

the Bounty Hunter

I söndags så var min fästman och jag och såg the Bounty Hunter. Jag hade sett trailern för den och den verkade ganska så underhållande. Mina förväntningar var inte så höga då detta inte är min sorts film, men jag blev glatt överraskad.

Filmen handlar om en polis (Gerard Butler) som blivit av med sitt jobb och försöker att hanka sig fram genom att försörja sig som Bounty Hunter (prisjägare). Till sin stora glädje får han i uppdrag får han att plocka in sin ex-fru som inte infunnit sig i domstolen för en förhandling. Självklart tror han att det kommer vara lättförtjänta pengar då han räknar med att det bara är att hämta henne. Så lätt blir det inte. Ex-frun (Jennifer Aniston) spelar en journalist som missar förhandlingen i domstolen för att hon är ett scoop på spåren och hon är inte redo att möta lagen förrän hon fått sin story.

Han jagar henne, hon jagar storyn och det visar sig att de är inte de enda aktörerna i berättelsen. Innan allt når sin upplösning så har man bjudits på många skratt och sköna stunder. För mig var den mycket underhållande och väl värd biopengen. Jag kommer nog faktiskt se den igen när den kommer som hyrfilm!

Betyg: 3.5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar