tisdag 8 juni 2010

VINOVIUM 2010 - Steg 4

Flygbiljetten är äntligen bokad! Fast det gjorde jag faktiskt för ett tag sen. Dock har jag inte bokat någon hembiljett ännu. Kan det vara en undermedveten förhoppning om att få lov att stanna kvar eller åka vidare på något mer projekt? Om jag får chansen så hoppas jag att det löser sig med jobbet så jag kan ta den.

Jag har också fått mail om att vi kan anmäla oss till olika fördjupningsprojekt under den tid vi är på plats. Alla låter så intressanta så jag har ännu inte bestämt mig för vilket (kanske vilka) som jag skall anmäla mig till. Skall granska dem igen imorgon och känna efter vad som är rätt för mig.

Nedräkningen har i alla fall börjat nu. Det är mindre än en månad kvar. Om 26 dagar så åker jag. Kanske skall börja fundera på vad jag skall ha med mig och börja tänka igenom min packning, handla det jag eventuellt behöver handla.

Är i alla fall klar med försäkringar och vaccinationer. I nuläget känns det som om det inte är mycket kvar för mig att vaccinera mig mot, men det finns ju en uppsjö med vaccin. Tror dock att jag har tagit de som kan komma att vara aktuella.

Förberedelserna för utgrävningen är också i full gång. Schaktet är gjort och fynd har börjat göras. Man kan följa utvecklingen på deras blog ROMAN BINCHESTER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar