torsdag 9 april 2009

Äntligen helg!

Då var det äntligen helg och man fick slutat lite tidigare från jobbet. Ikväll är det party! Skall bli kul att få slå loss lite med kompisarna. Man ses allt för sällan. Sicken grej förresten, var på systemet igår för att inhandla lite trinken för ikväll. För mitt hemmalager blev det några flaskor alkoholfritt vitt vin och cider. Fantastiskt goda! Så blev det även flera Xider av olika smaker, favoriten är Pine/Citrus, samt några Bacardi Breezers. Ja jag vet att man kan blanda själv med Bacardi, men dels är det faktiskt inte samma sak och sen när man skall iväg så vill man inte dra på flera liter av det ena och det andra för att kunna blanda sig en liten drink. De finns färdiga på flaska av en anledning.

I alla fall så ställde jag korgen nära kassan och slog en signal till en väninna. Medan jag gör detta så ställer sig en lokal profil (inte officiellt erkänd som alkis, men nära) och engarerar hela kön bakom med "hur kan man ens köpa dessa flaskor? hur tänker folk? man kan faktiskt blanda själv!" Det blev en lång utläggning och jag var tvungen att spatsera därifrån. Tyckte det hela var lite pinsamt och jag har inga planer på att förklara för en alkis varför jag, när dricker någon gång ibland, lägger pengar på att köpa det jag vill ha att dricka, även om det blir dyrare. Om jag någonsin blir som honom skall jag också räkna krona/promille, men just nu har jag inte sådana sparkrav på mig.

Trevlig helg på er allesammans!

1 kommentar: