tisdag 21 april 2009

Jag har blivit utmanad!

Jag har blivit utmanad av Frida att lista 10 saker som jag är tacksam för, så här kommer de utan någon form av ordning:
  • Jag är tacksam för min familj och vänner. De är omtänksamma, stödjande och alltid där för en. Tack!
  • Jag är tacksam för att jag har hittat någon att dela mitt liv med som står på samma grundvalar som jag. Puss på dig!
  • Jag är tacksam för att min familj och vänner har lyckönskats med småttingar. De är helt underbara!
  • Jag är tacksam för att jag har en hyfsad hälsa till att gå genom livet. Det är en glädje att kunna se och höra min omgivning och klara mig på egen hand.
  • Jag är tacksam för medmänsklig värme. Små saker i livet som exempelvis att medrafikanter tackar en när man bara gör det man skall ger en hopp.
  • Jag är tacksam för den underbara värld vi lever i. Naturen är en skönhet, både hav och fjäll.
  • Jag är tacksam för alla de fantastiska djur som finns omkring oss och jag är lyckligt lottad som har fått växa upp med en underbar katt i mitt hem.
  • Jag är tacksam för att jag har uppfostrats till en stark och självständig individ som vågar säga vad jag tycker och göra det jag vill här i livet, även om det inte alltid går som man önskar.
  • Jag är tacksam för att jag har insikt nog att se vad som verkligen betyder något för mig när det sociala spelet med jobb och utbildning går mig i motvind.
  • Jag har tacksam för humor. Ett skratt förlänger inte bara livet, det förgyller dagen.
Ta en funderar på vad ni är tacksamma för. Det är nyttigt med skärskådning. Var beredda med svaren för jag skickar utmaningen vidare. Pass på!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig "tacksamlista" du har satt ihop =) självklart antar jag utmaningen =)

    SvaraRadera
  2. Tack och kul att du hänger på.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt att utmaningen går vidare och vilken otroligt fin lista du fick till!
    Att verkligen fundera över vad man är tacksam för, får en att inse att det finns så mycket mer runtomkring en än man tänker på till vardags. Härligt!!

    SvaraRadera
  4. Tack för utmaningen! Det är underbart med all denna tacksamhet! Jättefin lista du har!

    SvaraRadera
  5. jag har nu antagit utmaningen. ^^

    SvaraRadera