fredag 13 mars 2009

Lätt frustration

Morgonen började helt okej. Det känns som om det finns en gräns för hur bra den börjar när en väckarklocka skriker och tvingar en ur en varm och skön säng, men på det hela kände jag mig inte särskilt trött. Så är det dessutom äntligen fredag och till kvällen skall vi ut och äta med vänner, vilket jag ser fram emot.

Så i duschen och sen i kläder, medan jag höll på att klä på mig råkade jag slå foten i R skivstång. Fick vikterna på lilltån och det var ingen trevlig överraskning. Det gjorde ont. Så skulle jag ta mig till bilen, kliver ut genom dörren och druttar nästan i betongen. Vaktmästaren har skottat men lämnat en tunn hinna som blivit till blank is. Is + högklackat = dålig kombination. Tur att jag fortfarande höll i dörren. Så som Bambi på hal is tog jag mig genom is, snö och slask till bilen.

Bilen som min fästman hade igår, som jag bad honom tanka upp efter sig, eftersom jag precis tankat den och så jädra roligt är det inte att stå där och hoppa och frysa medan man fyller på bensin. Så jag hoppar in i bilen för att dra igång den, ta skrapan och frigöra bilen från snö och is, men "någon" hade lämnat vindrutetorkarna på och alla snö skövs rätt in i bilen. Jag hade inte stängt dörren när jag ändå skulle ut igen.

Sånt händer, skall man inte reta upp sig på. Så jag backar genom drivorna och halkar ut på vägen och den gula lampan lyser mig rätt i ögat för att bilen behöver tankas. Tack! Man blir så glad när ens käraste lyssnar och av omtanke gör en sån enkel sak som att tanka upp bilen efter sig. Så nu kommer jag att ha tankat två bilar på tre dagar (lånbytte bil igår och jag tankade "hans" som var tom - dagen innan hade jag tankat "min"). Idag får jag tanka den igen.

Tack och lov är det väl ingen annan som tankar för flera hundra varje dag, så jag slipper väl träffa samma folk vid tappen om igen. I såna fall måste de tro att jag är knäpp. Att det är det bästa jag vet att stå där och dra i slangarna. Ja, ja... det är inget att hänga upp sig på, men det var lite frustrerande när allt kommer på en gång.

Körde på reserven till jobbet, så grädden på moset vore väl att få bensinstopp på väg till tappen sen. Hurra vad kul det skulle vara. Då får man ut och pulsa i den vackra snön.

6 kommentarer:

  1. Det ar long beach pa Phu Quoc Island! :) Jattefin strand ar de :P

    SvaraRadera
  2. Fredag den 13:e alltså... : )

    Hoppas verkligen att kvällen blir lyckad i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte fredagen den 13:e för intet ;)

    Hoppas din kväll blir bättre :)

    SvaraRadera
  4. remember what It was like :(
    Vi fick inte heller göra det...
    Ändå så bodde jag högst upp och om man velat grilla så hade röken inte stört ngn, men då var styrelsens argument "då kan de andra bli avundsjuka" *eeeeh*

    Sjukt!

    Älskar "mitt" hus :)

    SvaraRadera
  5. Hade det varit jag hade det formligen osat kring mig. Jag är bra på att svära. Ibland. Ha en fin helg och tack för kommentarerna hos mig.

    SvaraRadera