måndag 9 mars 2009

Läderlappen och Bohème

I början av maj skall min mor och jag till operan och se operetten Läderlappen. Det skall bli riktigt kul. Ser jag verkligen fram då jag aldrig sett en operett och Läderlappen är ändå ganska så känd inom sammanhanget. Så idag satt jag och drömde mig bort till när det är dags och vädret blivit varmare och sommaren är i antågande och då slog det mig att en tjejkompis hade sagt att hon ville se Bohème och jag hade svarat "men då går vi, jag vill också se den men trodde inte någon ville gå med mig". Det är en opera på italienska och biljetterna är inte löjligt billiga.

Så jag sa till henne att säga ett datum som passade henne för jag är i det mesta flexibel och då kom jag att tänka på att vi ännu inte bokat biljetter. Så jag kollade och det var bara fyra föreställningar kvar, varav en inte ens hade två platser tillsammans. Det vara bara att ta tag i saken och inom en kort stund var biljetterna bokade. Det blir en vecka efter Läderlappen.

Nu har jag ytterligare något att se fram emot. Förvisso är det längre bort i tiden än Läderlappen, men det är kul att ha planerat in roliga saker så man vet att det inte är bara jobb hela tiden. På det
viset kommer jag inom två veckor att få se både en operett och en opera. Ingen av vilka jag har provat på tidigare. Det skall bli spännande tycker jag. Nya erfarenheter -me likey!

1 kommentar:

  1. Du verkar vara en riktig kulturnörd. Berätta om det var nått att ha när du varit där. Kanske jag kan inspireras till att ändra mig.

    SvaraRadera