fredag 13 mars 2009

Äntligen fredag!

Som vanligt blev det övertid på jobbet, slår aldrig fel att man inte kommer iväg i tid på fredagar. En timme efter jag borde ha gått kunde jag äntligen bege mig för att tanka och handla. Fick förvisso köa för att tanka, men jag hade verkligen inte trott att jag skulle få en parkeringen på direkten nära bolaget. Inte heller att det inte skulle finnas några kommunister utanför för att proklamera med Proläteren. Väl inne på systemet var det nästan tomt, behövde inte ens köa. Så jag fick inhandlat lite slödrick inför morgondagen. Om det var för att boosta självkänsla eller om kassörskan faktiskt trodde jag var yngling för att jag bara köpte cider och alkoholfritt vin vete tusan, men jag uppskattar ändå att få visa leg. Snart ett decennium sen jag fick börja handla där.

Så jag var på gott humör, det hade gått fort och smidigt så jag tänkte åka hem och dra igång en spellista med lite partytoner på youtube och sen sminka mig och smutta på en cider eller lite alkoholfritt vin och göra helg. Det skulle bli riktigt skönt!
Tyvärr blev det inte så för min kära fästman var hemma tidigt och grinig över något programproblem som han inte lyckades lösa. Stämningen dog direkt. Så det blev ingen musik eller vin, men jag fick bytt om och sminkat mig. Skall strax bege oss för att möta upp våra vänner. Hoppas att kvällen blir bra även om den inte började så glatt som jag hade hoppats på.

Trevlig kväll allesammans!

1 kommentar:

  1. Finns så mycket fint till dessa små. Ännu mera sött till tjejer :-)
    Tråkigt att kvällen inte blev så du hade tänkt sig men hoppas du har/hade trevligt ändå!

    SvaraRadera