lördag 28 mars 2009

Ragn Sells i blåsväder

Såg på nyheterna att Ragn Sells kritiseras för att chaufförerna måste blåsa alkotest för att komma åt nycklarna. Igår på nyheterna lovordades Green Cargo för att de har infört alkotest på alla sina lastbilar. Är det bara jag som ser något konstigt med detta? Man kan få diskutera utformandet av det hela eller beklaga hur tråkigt det är att det behövligt, men jag får ändå säga att det är bra med alkolås om det kan hindra onyktra från att köra på våra vägar. Jag vill inte att mina nära och kära eller jag själv skall förolyckas av idioter som saknar omdöme. Om folk inte kan separera flaska och ratt så är alkolås en bra lösning. Skulle snarare säga att situationen säger mer om de arbetar som avskedats för att de vägrar blåsa för att få ut nycklarna. Nej, Ragn Sells stå på er. Ni är rätt ut och liksom Green Cargo borde ni också få en eloge för att ni vidtar åtgärder för att hindra rattfylla.

2 kommentarer:

  1. Jo jag tycker att rätt person i finalen vann. Hade gärna sett Morgan som vinnare igentligen!

    SvaraRadera
  2. Det är ju inte mer än rätt med alkolås!!

    Hoppas du haft en bra kväll!

    Kram!

    SvaraRadera