fredag 27 mars 2009

Jag ser det snöa...

I morse hittade jag nästan inte bilen. Den var täckt med mer än 1 dm snö! Det tog sin tid att få fram den och ta sig till jobbet. Man kan inte skryta med att det var plogat. Vaktmästaren där vi bor var ju för underbar också. Hyreshuset är två vånings med loftgång och loftgången var inte skottat, men ytan vid sopnedkastet och framför trappan var. Dock hade han inte skottat trappan, men han var i full fart med att skotta nedanför trappan. All snö hade blåst upp i trappan så varje steg hade 2 dm snö, stegen syntes inte ens. Om han får för sig att skotta trappan så får han börja om nedanför sen. Kunde han inte skottat den när han ändå gick ner för trappan för att skotta nedanför? Jag fick i alla fall börjat dagen med ett skratt för mig själv.

2 kommentarer:

  1. Jaha, okej! Det var den filmen ja...jag trodde det hade jkommit en till på bio nu! Men då var det ju dvd.. :)

    Hoppas du får en bra fredag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, vad roligt! :)
    Härligt att du fick börja dagen med lite skratt!!
    Har kollat med försäkringsbolaget o tyvärr hade jag inte det där tillägget som täcker "drullesaker" så vi får se om mannen i fråga får tag på en ny kamera till mig...
    Hoppas du har en fin fredags kväll!

    SvaraRadera