söndag 22 mars 2009

Tredje delen av Milleniumtrilogin I

När jag någon gång efter midnatt till måndag morgon (förra helgen) la ner Flickan som lekte med elden, efter att ha läst klart den kunde jag inte släppa det. Jag var redo för mer och hade dessutom den tredje boken i hyllan. Så självklart började jag läsa den direkt. De första kapitlen knöt ihop den andra boken och nu har då handlingen till den tredje boken börjat.

Tyvärr så har det inte hänt särdeles mycket alls. Efter en ca 150 sidor så har jag kommit på mig själv med att inte läsa på flera dagar. Den är seg och jag läser rad efter rad men mina tankar springer åt helt andra håll. Detta trots att jag annars är löjligt förtjust i spion- och konspirationsteorier som det verkar som om den tredje boken skall grunda sig på. Får ju ta och läsa klart den vid något tillfälle, men det lockar mig inte alls. Lite känns det som den första, som om denna boken bygger karaktärerna för den fjärde boken, som aldrig blev klar.
Uh, vad jag tycker det är tråkigt när man börjar läsa en bok och man inte alls känner för att fortsätta. Jag går inte vidare till en ny förrän jag läst klar den jag påbörjat, men jag kommer ingenvart i den. Den är så seg att jag läser några sidor och sen lägger bort den. Får verkligen hoppas att den artar sig. Män som hatar kvinnor behövde över 300 sidor för att komma igång, så om 150 sidor till kanske det händer nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar