torsdag 12 mars 2009

Tappat geisten

Åh jag har tappat geisten för att steppa, vet någon vart jag har lagt den? Saknar så den tid då jag tyckte det var riktigt, riktigt roligt. När det var något man såg fram emot och avsatte tid till. Vart har orken tagit vägen? Energin försvinner för varje steg jag tar på vägen dit. Vad är det som har orsakat detta? Funderade på detta igår när jag var där och halvhjärtat deltog.

Dels tror jag att det är för att gruppen är så blandad och varierad från gång till gång att blocken ändras för sällan för att alla skall få en chans att hänga med. Det är pedagogiskt och bra, men samtidigt fruktansvärt tråkigt för oss som gått i flera terminer. Antar att det är av samma anledning som det pitchas ner, men det blir ingen fart och fläkt då - inget tryck. Man går ändå dit för att anstränga sig och jazza loss, blir du inte svettigt har det inte varit tillräckligt hårt.

Dessutom är det alla dessa repetitioner! Ahy carambatöliga de är. Igen är de väldigt pedagogiskt mot de som är lite nyare, men det blir så enformigt att man nästan kreverar. Dessutom så var blocken roligare förr. Hade inte velat ha samma hela tiden, men det har vi nu och vi har det av fel block. Bara upp och ner på brädan. Det skall vara lite mambo, lite cha-cha, lite rock step osv. Röra sig runt, på och över brädan.

Instruktören är väldigt duktig. Det är ingen kritik mot henne skall noteras. Det är inte lätt att hålla i ett pass som innehåller folk som aldrig steppat och folk som gjort det i flera år. Att hitta en balans i det är inte lätt. Tyvärr så har hon på bekostnad av de nya tappat väldigt många av oss "äldre". Så vi får hoppas att de nya stannar kvar några terminer, för jag kommer nog tyvärr inte att delta nästa. Om jag inte kan hitta min geist, vart tusan den nu har tagit vägen.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Eclipse är tredje boken i Twilight ("Om jag kunde drömma" på svenska) serien. Den svenska översättningen av Eclipse är "Ljudet av ditt hjärta." Riktigt bra böcker!

    SvaraRadera