tisdag 24 mars 2009

Känn ironin

I vintras (förra året) tecknade jag en prenumeration på en friskustidning för att jag villa ha premien. För 49 kr + porto skulle jag få två nummer och en mp3-spelare med beat run funktion. Det vill säga, en mp3 spelare som man kan pitcha så man håller samma tempo oavsett låt. Hade börjat kolla runt efter en sådan att ha när jag tränar, men det var löjligt billigt och kvalitén kan man nog ifrågasätta, men för att ha när man gymmar, springer etc så tänkte jag att det är perfekt. Då behöver jag inte ha ångest över att tappa, glömma eller förstöra något dyrt.

Tidningarna kom, liksom några till men ingen spelare. Sen fick jag besked om att den skulle komma vecka 5. Då hade jag redan väntat i flera veckor så jag tänkte,
okej jag väntar lite till men den kom inte. Så till slut sa jag upp tidningen, med en kommentar att jag har fyllt min del av avtalet så jag förväntar mig att jag kommer få min premie som utlovat. Tänkte att den ser jag aldrig, men spela roll det rör sig inte om så mycket pengar. Det får gå på erfarenhetskontot.

I fredags kom den faktiskt, vilket var en trevlig överraskning. Fast bara några dagar tidigare, på tisdagen, var jag hos ortopeden och fick diagnosen
jumper's knee. Får nu inte träna på upp till ett år beroende på hur rehaben går. Så nu har jag en mp3-spelare med beat run funktion, som jag inte får använt. Får väl spara den till nästa år, men jag känner ironin. Det måste klassas som en del av lagen om all djävlighet

1 kommentar:

  1. Men usch, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hoppas den fungerar bra om ett år i alla fall :) Och jag hoppas du har en fin dag!

    SvaraRadera