måndag 16 mars 2009

Lördag och 30 årskalas

Sen jag kom hem natten till lördagen kunde jag inte sluta frysa. Det gav sig inte under dagen heller och jag fick också en huvudvärk som bara växte, så jag tog fram tempen... 38+ visade det sig. Inte bra utgångsläge för att parta loss hela natten. Med febernedsättande och frossa kröp jag ner under täcket och försökte vila på mig så jag skulle orka. Med piller, vila och mat bytte jag sen om, la på ansikte och gav mig iväg med min kära fästman. Jag hade lite ångest inför kalaset då lekar hade utlovats. Lekte knappt som liten på barnkalas, det är verkligen inte my cup of tea.

Väl där blev vi bjuda på god mat och gott sällskap. Lekarna var tack och lov inte som de ofta är på studentfester och nollningar så det artade sig till att bli en riktigt trevlig kväll. Frampå midnatt skulle hela sällskapet röra sig ut och det tar sin lilla tid att mobilisera alla. Väl framme var det självklart kö, den rörde sig inte på 45 min så vi bröt upp och tackade för oss och begav oss hemåt. Det var väldigt skönt att komma hem, för tabletterna hade slutat verka för längesen och jag hade huvudvärk och feber. Det var ytterst skönt att få krypa ner bland täcken och kuddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar