måndag 9 mars 2009

Andra delen av Millenium trilogin

Så småningom bestämde jag mig för vilken min nästa bok att läsa skulle bli. Det blev Steig Larssons Flickan som lekte med elden. Kanske inte helt oväntat eftersom jag läst den första delen av trilogin Troligen blir nästa bok efter denna den tredje i trilogin Egentligen så skulle man kanske kunna se dem som en enda lång bok eftersom de hör ihop och därför valde jag att fortsätta med den andra boken.

Den andra boken har jag hört skall vara bättre och redan efter bara några kapitel så känns det som om denna kommer ha mer att ge. Nästan i de första kapitlen känns det som grunden lagts för en mera aktiv handling. Det känns
pirrande lovande och jag ser faktiskt fram emot att läsa vidare. Till skillnad mot den första boken där det var nästan likgiltigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar