tisdag 19 maj 2009

Liten beräkning

Hittade en resa från Stockholm till Portugal, 2*1995 (inkl hotell) + 2*1600 (tåg till Stockholm), alltså 7190 kr. Det (i mina ögon) orimliga tågpriset utesluter detta. Har varit i Portugal tidigare och åker mer än gärna dit igen, men inte för det priset. Helst vill jag till Sardinien och hittade en resa dit från Köpenhamn. Flyg+hotell, 2*2795 + 2*554 (tåg), alltså 6698 kr. En dyrare resa till dit jag helst vill och ändå kommer jag billigare undan. Tål att tänkas på. Skall jag dock ändå resa från Köpenhamn ska jag nog ta mig en fundera på resmål som finns än längre bort. Jamaica och USA har lockat mig en del.

2 kommentarer:

  1. Vad sugen jag blir på att resa när jag hör ditt resonemang. Tycker du ska åka dit du helst vill, absolut. Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Sitter och kikar på resor till Cykladerna också. Där har jag inte heller varit och det verkar väldigt mysigt. Skulle jag slippa ordna med tågresor också.

    SvaraRadera