tisdag 19 maj 2009

Sänkta avgifter - me likey!

Fick meddelande idag från min a-kassa att de sänker avgiften. När jag gick med låg den på 129 kr vill jag minnas, sen skedde det en allmän höjning då jag betalade ca 200 har jag för mig. Därefter fick jag brev om att avgiften skulle sänkas och efter det betalade jag 150 kr, eller i alla fall trodde jag det. Idag fick jag brev igen om att de sänker avgiften ytterligare och då ser jag att jag betalar 140 kr och de sänker avgiften till 90 kr. Det är i mina ögon en prisvärd försäkring!

Jag skattar mindre så jag får mera lön, min avgift sänks om och om igen så jag får mer kvar av lönen. Mat och bensin blir förvisso dyrare, men när är det inte så?! Är bara glad att jag får mera kvar av lönen till att tackla höjningarna med. Hade inte kollektivtrafiken varit så dyr så hade jag snart varit på väg till Arlanda för en resa utomlands, men ni kan glömma att jag lägger 2*1995 för en vecka med hotell för min fästman och mig om det skall kosta mig 3 200 kr i tågresa för att ta mig till flygplatsen. Får spendera mina förvärvda pengar någon annanstans. Kanske kan hitta en resa från en närmare flygplats, det hade varit gott att komma iväg en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar