måndag 25 maj 2009

Då var det en ny arbetsvecka - igen!

Tillbaka på jobbet efter en trevlig helg. Denna helgen har jag passat på att umgås med familj och vänner. På fredagskvällen var vi bortbjudna på middag hos vänner, mycket gott och trevligt. Lördagen inleddes med fika på stan i strålande väder tillsammans med andra vänner, också mycket trevligt. Därefter blev det hem till föräldrarna för att umgås med dem och min lille brorson som de var barnvakt åt. Blev middag och några kortare turer med hojen till min brorssons glädje, men han vågade inte varken provsitta eller tuta hojen. Tror att det lurar en liten fegis i honom. Sen var det svär-släktkalas på söndagen för min fästmans kusin. Det är alltid roligt att stråla samman och igen god mat och tårta. Nästan så jag inte hade behövt laga mat på hela helgen, men igår kväll så slängde jag ihop den senaste favoriten. Marinerat kött och champinjoner som jag grillar i panna på spisen, medan criss cuts grillas i ugnen och så värmer jag på en chilibearnaisesås till det. Smaskens! Igår köpte jag dessutom baguette som jag snittade och grillade i lätt i ugnen. Den ena med vitlökssmör i snitten. Sen bröt vi brödet och doppade i tzatsiki. Det var inte alls dumt. Såg Phonebooth medan vi åt, men sen var man så mätt att man nästan inte orkade röra sig. Perfekt!

När maten väl fått sjunka ner så slog jag mig vid datorn för att leta både resor och jobb. Två ytterligheter och slogs då av att jag skulle ju maila en studievägledare inför ett telefonmöte idag. Så det fick bli prio 1. Hoppas att det var den informationen hon menade som jag skickade. Det märker jag om mindre än två timmar för då skall vi höras av. Jag har nämligen funderat som så, att om jag inte kan få jobb inom min utbildning, så får jag utbilda mig inom det jag har erfarenhet i. Därför funderar jag på att läsa företagsekonomi till hösten. Hon skall hjälpa mig att plocka ihop vilka kurser jag skall läsa för att kunna komplettera till en tredje examen. Min tanke är att läsa distans så jag kan forstsätta jobba.
Får väl se vad detta mötet kan leda till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar