tisdag 19 maj 2009

Schlagerfinal!

I helgen var det schlagerfinal och när jag var liten så följde jag alltid Eurovision. På den tiden hade vi bara SVT 1 och 2 så då blev det bara två gånger per år som det visades underhållning på tv:n. Nu har det blivit någon långt utdragen dokusåpa så jag har tröttnat för längesen. Denna helgen så hade vi dock inget planerat så vi gick ut och åt med vänner och sedan vidare hem till oss för att se finalen på projektorn. Det var många låtar som inte var för mig, men på det stora hela var det inte lika många dåliga låtar som jag är van med. Förvånades bland annat positivt av Armenien. Sen tyckte jag också att Island gjorde bra ifrån sig, även om jag retade mig på upprepningen av "Is it true". Grekland och Azerbaijan var inte för mig, men jag upplevde dem ändå som några som kommer dängas på alla discoställen under sommaren (framför allt Greklands bidrag i alla grekiska semesterorter).

Det svenska bidraget som jag hört mest kan jag inte för mitt liv komma på melodin på, även när den vann här hemma så trodde jag inte det skulle gå bra för henne, tyvärr. Tråkigt nog så gick det inte så bra heller, varken framträdandet eller placeringen, men det var gott kämpat i alla fall. Jag trodde att Norge skulle vinna. Av alla låtar jag hört så var det bara den som fastnade. Gått och nynnat på den länge nu. Personligen så tror jag att den vann för sin medryckande temopväxlande melodi, samt väl avvägda duotjejer och lagom berättande text. Att han dessutom skrivit den själv gör det bara extra roligt att gratulera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar