torsdag 14 maj 2009

Demolering straffar sig

Yes! Rivit ur sängkläderna och startat tvättmaskinen, dammtorkat HELA vardagsrummet och kände mig ganska så duktig. Jobbade på snabbt och effektivt, så fram med dammsugaren för att gå över rummet innan jag skall ge mig på nästa. Que pasa? Jo, dammsugaren ger ett litet väsande ljud som om skaftet inte sitter på ordentligt, så vad gör jag? Finns bara en lösning, börja ta isär för att se om något är ivägen som gör att den inte sluter ordentligt och kommer mycket riktigt fram till att något hindrar, mina långa hårstrån har orsakat ett litet stopp. Demolering börjar.

Demolering fortsätter, fram med skruvmejsal för att peta och skrapa. Jo mer jag håller på desto längre går det. Dammsugaren hamnar mer och mer i delar och jag jag sitter och försöker bända isär dem med en skruvmejsel. Medveten om risken att råka köra skruvmejseln genom handen är jag noga med hur jag håller. Självklart sitter det som berget, undertecknad tar i för kanske inte kung men i alla fall för fosterland. Den förbaskade delen ger inte med sig, utan slinter upp hur min hand och slår av mig min högra tumnagel. Detta retar mig, men tusan om det skall hindra mig. NU! Äntligen! Ligger dammsugaren i små beståndsdelar på tork efter att ha demolerats och duschats.

Min nagel som gått av en bra bit ner i köttet står i en lustig böj ut från tummen med ena kanten skärandes in i tummen medan blodet har letat sig sin väg runt och ned för att sedermera torka. Medan dammsugaren torkar gäller det på något sätt (antar jag bara får slita loss den del som fortfarande sitter i köttet) att få bort den brutna delen, tvätta rent och plåstra om. Sen är frågan om jag får ihop den jädra maskinen igen. Jag har i alla fall varit noga med att spara skruvar och fjädrar. Det skall nog inte vara så svårt antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar