tisdag 26 maj 2009

Finns bara ett sätt att ta reda på det

Nu har jag tagit ett kliv in i den moderna världen. För att ta reda på vad grejen med Facebook är har jag skaffat mig ett konto. Jag har sökt reda på och lagt till vänner, men än förstår jag inte varför jag inte bara kan prata med dem direkt över MSN eller maila dem om de inte är där. För att inte säga bara ringa dem. Jag hade dock en vänförfrågan som låg och väntade på mig när jag skapade kontot. Får väl börja använda det och se om jag kan se vitsen med detta. Vad modern jag är nu, blogg och facebook, skall jag börja twittra härnäst?!

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Ja, du Sandra jag tillhör dem som fastnat i Facebook-träsket.
    Jag bor 30 mil från mina barndomsvänner, många av dem har man tappat bort under åren. För tyvärr så hinner man inte med alla när man är hem och hälsar på (blir oftast familjen och de närmaste vännerna) men nu på Facebook kan jag följa vänners vardag och har även tagit upp kontakten med många gamla vänner. =)
    Nu pratar jag med min morbror dagligen (förr kanske jag ringde honom 1 gång varannan månad)
    Det är faktiskt jättekul, fast jag precis som du föredrar att träffa folk personligen, så tror jag nu kommer att ta upp vissa gamla kontakter.
    Mycket nöje!
    Mvh
    Lis

    SvaraRadera
  2. Börjar se det roliga i det nu, har hittat en del gamla studentvänner. Får se vart detta barkar hän.

    SvaraRadera