måndag 25 maj 2009

Bucket list update

Det finns massor som man vill se och göra innan man 'kick the bucket'. Jag har börjat med en sådan lista, om än väldigt skran. Den innehåller långt ifrån allt jag vill ha gjort innan det över, men jag har i alla fall börjat vidta åtgärder för att förverkliga några av dessa poster. Bland annat har jag börjat spara för en resa till Kina. Jag hoppas kunna spendera min 30 årsdag på muren. Det hade varit hur läckert som helst. Knossos bockade jag av på listan på min 25 årsdag. Jag har beställt hem en katalog med resor och priser för att ta sig till Kina, får se om inte det kan ge mig den information jag behöver.

Jag har även initierat åtgärder för att kunna komma iväg till sommaren och åka luftballong. Till min glädje är det flera vänner som har anmält att de är intresserade så kanske (om väder, semester och ekonomi) tillåter så kommer vi upp i luften i juli allesammans. Det ser jag fram emot!

Skall också se om jag inte kan våga mig på att prova att paddla kanot till sommaren. Det finns med bland planerna, men jag har inte vidtagit några närmare åtgärder för det ännu. Detta är ju inte lika dyrt och kräver inte så mycket planerade så det är väl bara att ta itu med det när det blir några dagar av fint väder (håller tummarna för underbar sommarvärme).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar