måndag 25 maj 2009

Svarslös

Jag hastade hem och ladda mig med penna, papper, dator och telefon, men den ringde aldrig. Efter att ha väntat ca 20 minuter försökte jag ringa henne. Tyvärr hade jag inget direktnummer, utan bara nummer till växeln, som hade stängt. En och en halvtimme senare är det tydligt att jag är bortglömd eller att hon fått förhinder. Den som lever får se. Hon kanske hör av sig imorgon, annars får jag försöka nå henne igen när jag kommit mig hem från jobbet. Oavsett så förblir jag svarslös en dag som denna.

Jakten på resor fortsätter. Korsika verkar tyvärr ha flugit sin kos. Det finns inga resor dit från Landvetter under denna kommande veckan som det verkar. Kvar står alla grekiska öar, Turkiet, Cypern och Bulgarien. De sista tre vill jag inte till. Är nog inte ensam om det eftersom det är löjligt billigt att åka till Bulgarien och det finns så många resor att välja på till dessa resmål. Tidigare har jag varit på Kreta och det går ju igen. Trivdes jättebra där, men helst hade jag velat åka till något ställe jag inte varit på tidigare. Med en veckas ledigt är Medelhavet så passande, synd bara att det inte finns något som passar klockrent. Hade jag åkte från Stockholm hade utbudet varit mycket bättre för att inte säga priserna. Får väl se vad de blir av till slut. Sugen på att komma iväg är jag alltid. Sardinen, Sicilien, Malta, Korsika och Menorca är de resmål jag hade velat prova på härnäst i Medelhavet. Får väl se om jag inte kan komma iväg dit någon gång i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar