tisdag 5 maj 2009

Cheers och La Gondola

Så i fredags var vi ett gäng och åt på Cheers i Uddevalla. Jag har nämnt dem tidigare och de håller fortfarande måttet. Maten är inte extraordinär, men god och lokalen är bra och priserna är acceptabla. Dessutom har de även olika teman, även om jag ännu inte provat dessa, så tycker jag att det är en kul grej med räkfrossa en dag och tacobuffé nästa. Dessutom har de även happy hour priser och olika erbjudanden vid regelbundna tillfällen. Det som dock gör att man återkommer dit är inte något av det jag nyss nämnt, det är faktiskt personalen. Oavsett när vi varit där så är personalen alltid lika trevlig och tillmötesgående. Nu får jag väl lov att säga att jag varit där lite för ofta för att riktigt finna något lockande på menyn längre, jag har provat det jag vill flera gånger. Det vägs dock upp av att man kan modda rätterna. När jag frågar om jag kan ta bort, lägga till eller ändra på andra sätt i det jag vill beställa så är det aldrig några problem och det är därför jag återkommer. Betyg: 3,9 av 5

På Avenyn i Göteborg finns det en italiensk restaurang som heter La Gondola. De brukar ha ett erbjudande om biff på planka för 125 kr. Det var därför jag hamnade där första gången. Jag gillar en ordentligt stekt köttbit med beasås. Såsen är valfri, men där brukar jag välja bea. Det serveras på planka med pommes duchess och det brukar vara väldigt gott. Personalen är även trevlig och man bjuds på ett gott bröd medan man väntar. Har varit där många gånger nu för det är vad jag i min bok kallar ett säkert kort. Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar