onsdag 13 maj 2009

Ytterligare en helg till ända

Jag vet inte vart tiden tar vägen, men nu har ytterligare en helg passerat och det var en trevlig sådan. På fredagen var vi ute med vänner och såg hockey VM, eller jag såg de andra var mest bara ute. Lördagen spenderades hos min bror med familj. Min brorson växer som gräs. Det går alldeles för lång stund mellan varven. Han har fått sig en blå, trehjulig MC som han älskar. Han är för tuff på den! Har han och faster något gemensamt (även om min hoj bara har två hjul). Han hade varit ascool med ett sånt här halsband också, men han är inte ens 2 år än så jag får vänta.

På söndagen åkte jag till Göteborg och gick ut och åt med en väninna för att sedan gå på Göteborgsoperan och se Boheme. För er som håller räkningen så har det blivit ett besök per vecka nu, men det är ytterst trevligt. Helgen innan var jag och såg min första operett och denna helgen såg jag min första opera. Jag tror att det har varit ett bra tillvägagångssätt att fördjupa mig i det kulturella. Som bonus har jag fått en ny upplevelse och kan bocka av ytterligare en post på "my bucket list". Dessutom är jag sugen på att gå och se Romeo & Julia innan säsongen är över, får väl se hur det blir med det.

Så då var man tillbaka på jobbet och denna veckan kan blir riktigt trevlig hoppas jag. Ikväll skall vi ut med jobbet och samarbetspartners för en tur på havet och sen trerättersmiddag. Det brukar vara en mycket trevlig tradition, om bara vädret tillåter. Ikväll har även Änglar och Demoner premiär, så den tror jag att jag skall ta och se imorgon. Jag har läst både böckerna och det är mera action i denna så den känns lovandes som film. Sen blir jag lite förvånad i trailern för den, för där framställs den som en uppföljare. Jag hoppas bara inte att filmen är ändrar i handlingen för mycket för att kunna vara en fortsättning på Da Vinci koden, för det är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar