torsdag 18 juni 2009

Student - igen?

Jag har varit inne på det förut och jag säger det igen... om jag inte kan få jobba inom något av mina TVÅ (räkna dem en + en = två) utbildningar, så får jag väl utbilda mig till det jag jobbar med, så jag kan söka liknande jobb inom samma område på andra orter och vara både kvalificerad och avlönad därefter. Så jag började göra lite efterforskningar och med hjälp av vänliga studievägledareBTH så har jag beslutat mig för att läsa till en ytterligare examen, till en TREDJE examen.

Förvisso skulle ansökan varit inne i April och jag sökte också, trots att studera.nu gjorde en magnifik krasch. Dock var jag osäker på vad jag skulle söka och de studievägledare jag försökte få kontakt med på de högskolor som finns nära mig, som jag ämnade läsa på, kunde jag inte få några svar ur. Så jag gick tillbaka till ett tidigare lärosäte som jag haft kontakt med och har fått hjälp, så nu har jag sökt vad jag vill och behöver läsa för att kunna ta en tredje examen. Även om ansökan kom in försent så hoppas jag på att jag till hösten återigen är student.

Även om livet är lärande och jag ständigt vill veta mer, så hade jag faktiskt inte räknat med att börja plugga igen. Det känns som ett misslyckande att läsa flera år på högskola och universitet och sen inte få jobba med det. Dock så blir de extra terminerna och tiden jag satsar förhoppningsvis ett kort kapitel i mitt liv, men ger en långvarig effekt och påverkan till det positiva. Jag håller tummarna för mig, men vet också att ingenting sker om jag inte skapar det så jag ser fram emot detta och välkomnar en förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar