torsdag 18 juni 2009

Jag är lyckligt lottad...

Det är sällan det blir här i livet som man önskar och strävar för, men några saker har jag i alla fall lyckats med och de mer än något annat gör att jag känner mig otroligt lyckligt lottad. Jag har en familj som är absolut underbar! Den är varm, den är glädjande och den finns alltid där för mig. Liksom min underbara fästman, som jag nu varit tillsammans med i 14 år! För att inte säga att han har gett mig en bonusfamilj med svärföräldrar, svåger och svär-släkt som står mig lika nära som min egen.

Dessutom har jag riktigt bra kompisar. Några av dem har jag känt sen barnsben, de andra kom under skoltiden, men alla har vi fortfarande kontakt och försöker träffas regelbundet. Vi känns som en familj och jag ser dem som de systrar jag aldrig haft. Till midsommar skall vi som träffades under skoltiden alla träffas igen. Det känns som om det är allt för sällan och de hinner hända mycket i våra liv mellan varven, så det skall bli så roligt att ses!

Så en väninna som kommer hit har tagit sig an att ordna så vi har någonstans att vara, att umgås, äta och festa, samt att sova. Inte nog med det så har hon tagit på sig att handla allt inför midsommar och att bädda i ordning och hämta oss så vi tar oss dit. Det är hur snällt som helst! Det är ingen som förväntar sig att en skall ta på sig så mycket, vi brukar dela på det och hjälpas åt, men hon tyckte att hon har ju ändå semester och är ändå på plats. Jag är otroligt tacksam för detta då det underlättar något enorm. Detta är ändå inte det fina i kråksången, vi har alla vid något tillfälle under åren som vänner gjort likande. Det söta som gör att jag känner mig så lyckligt lottad och blir så varm i själen är att hon ringer när hon är och handlar och frågar vilken sorts chips det är jag tycker bäst om och vad vi vill ha till frukost. Alla har ju sina favoriter i det mesta, men jag förväntar mig inte att någon annan än möjligen fästman, familj skall veta och hålla kolla på det, men mina "systrar" gör det. De bryr sig och de engagerar sig i stort som smått och bättre vänner än så kan man väl faktiskt inte få. Jag hoppas att alla får uppleva den sorts vänskap jag är privilegierad nog att få ta del av och jag skall aldrig sluta engagera mig för att vara en minst lika god vän tillbaka. Trevlig midsommar på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar