lördag 6 juni 2009

Hemma från Kreta - del 2

Nästa dag bestämde oss för att hyra bil. På grund av siesta fick vi vänta fram emot eftermiddagen med att få hyrt. Vi hade ju semester så sovmorgon hörde ju till. Man skall inte stressa utan gör precis vad som faller en in och vi behövde sovmorgon. Medan vi väntade på att få hyrt bil så ringde vi ett ridcenter mellan Chania och Rethymno. Vi bestämde att vi skulle komma dit på kvällen för en timmes privatlektion. Jag har ju aldrig varit hästintresserad, så min erfarenhetsnivå av ridning var på 0, men nu är den aningen högra. Nu kan jag både styra och skritta på pållen. "Min" häst var en tjej vid namn Aviva och aningen envis.

De hade också katter och hundar. En katt hade fått kattungar som de jädrans hundarna försökte äta upp. En liten orange sak hade skadat bakbenen i en sån attack och försökte hasa sig i skydd. Det gjorde ont i hjärtat! Kvällen spenderade vi i Rethymno där vi besökte ett fort och sen åt middag i solnedgången vid havet. Det var underbart vacker, men man tänkte ju på de stackars kissemissarna. Framför allt eftersom den jag hade hållit i och kelat med visade sig ha fästningar krypandes i pälsen och magen full av lus. Man kände sig allt annat än fräsch, men jag verkar ha klarat mig från konsekvenser (ta i trä).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar