torsdag 27 augusti 2009

En höst att se fram emot

Åh, varje människa är sin egen lyckas smed och jag smider för att ha roligt och uppleva. I mina yngre dagar så fastnade jag för musik med band som Bon Jovi, Aerosmith, Def Leppard och Alice Cooper. Jag har fortfarande kvar skivorna och lyssnar på dem regelbundet. De flesta av dem are still going strong på ett eller annat sätt också. Bon Jovi släpper nytt album i november som jag hade tänkt införskaffa mig och Alice Cooper släppte ett i somras som jag lyssnat på via nätet. Joe Elliot från Def Leppard kör solo, så än har det krut i gubbarna.

För ca 10 år sen såg min kära fästman och jag Bon JoviScandinavium. De är väldigt duktiga live. Det hade varit kul att se dem igen och jag har alltid känt att det hade varit roligt att få se Alice Cooper också. Hans shower är ganska omtalade. Även om jag inte är "fanatic" och har alla hans 25 album, så hade det varit kul. Så nu när han svingar när så har jag faktiskt bestämt mig för att gå. Eftersom jag inte vill gå själv och ingen annan verkar intresserade så får R ställa upp. For better or worse gäller även vid förlovning och 14 år tillsammans. Det skall bli jätteroligt, för mig alla fall. Skall om en stund åka ner och hämta ut biljetterna.

Sen på andra sidan myntet har jag alltid tyckt att Sissel Kyrkjebö är väldigt duktig. Till jul brukar jag göra spellistor på youtube med låtar som hon sjunger. Så förra året var jag väldigt sugen på att se henne framföra en julkonsert. Det har jag varit i många år, men som student har man inte haft råd. Det var inte särdeles billigt förra året heller så därför blev det inte av, men det kommer inte att bli billigare antar jag och om man nu vill göra något så varför hindra sig. Därmed så har jag bokat att R och jag skall gå och se henne och en hög till hålla julkonsert i december. Även det skall bli hur kul som helst. Det är gott att ha något att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar