fredag 28 augusti 2009

Gör Telia en Felia?

Igår ringde jag Telia för att kolla status på min beställning. På söndag är det tre veckor sen jag beställde den och den borde alltså komma denna veckan enligt deras beräkningar. Då jag skall resa bort nästa helg hade det varit kul att få den med så jag ville bara veta om jag kunde vänta mig den under nästa vecka.

Efter allt detta strul med att tala med en telefonsvarare kommer jag till slut fel och kan bli kopplad rätt. En trevlig tjej tar mitt personnummer och mobilnummer och försvinner en kort stund. När hon kommer tillbaka undrar hon hur jag har beställt den och sen försvinner hon igen - länge! Väl tillbaka i luren talar hon med en väldigt urskuldande och tyngd stämma. Hon ber om ursäkt för att jag fått vänta och meddelar att min beställning är först i kön, nästa telefon de får in, som de inte har någon aning om när, skall skickas direkt till mig.

Vilket lustigt sammanträffande, tycker ni inte det?! När jag ringer in och kollar status så råkar jag vara den som är överst i kön av beställningar. Utav alla svenskar som har Telia och har beställt och väntar på sin telefon så råkade jag träffa rätt på att ringa när jag är först på listan. Snarare tror jag att de har absolut totalt missat i hanteringen och om jag inte hade ringt så hade jag fått vänta i en evighet. Skulle inte förvåna mig om det tar ytterligare tre veckor innan min beställning kommer.

Jag beställde via nätet och skrev under med mina sidor och valde sms-avisering och allt man kunde välja för att undvika onödig väntetid på papper och post. Hade nog gått fortare att beställa på traditionellt vis eller gå till deras närmsta butik. Där ser man hur bortskämd man har blivit av att det brukar gå och handla löjligt lätt och smidigt på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar