onsdag 28 oktober 2009

Vintertrött

Vintern har väl ännu inte riktigt kommit, men å andra sidan kom det aldrig någon sommar heller så definitionerna hänger väl lite i luften. Kanske de måste skrivas om till att passa vår nya klimattid. Oavsett så är det kallt! Rutorna måste skrapas och man känner att vinterdäcken borde nog egentligen sitta på bilen och inte ligga under huset.

Det har varit mycket det senaste, så mycket att jag totalt missat att till helgen är det faktiskt helg. Folk tittar chockad på mig för att jag inte har någon suparfest inplanerad. Jag hinner inte detta. Till helgen håller jag i ett annat kalas som kräver en del förberedande - tack till mor och svärmor som hjälper mig. Sen har jag tenta nästa vecka och så skall en fallstudie lämnas in samma dag.

Helgen som gick hann jag skriva 2,5 s / dag så då fanns det hopp, men sen i söndags har det inte blivit ett ord till och det är inte många sidor jag har hunnit läsa inför tentan, närmare 75 av 1000. Känns optimistiskt.

Så denna förbaskade ledvärk och denna förbaskade kyla. Det tar på mina krafter att gå runt och ha ont och jag känner att jag inte riktigt har samma energi att putta in och till att hålla på lika länge. Jag blir trött på alla nivåer och när det är riktigt intensivt så hjälper inte de smärtstillande jag har heller. Ge mig ett jobb i ett varmt och soligt land, tänk så mycket skönare det hade varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar