måndag 6 juli 2009

Shopping

Idag hade jag tagit ledigt för jag skulle på möte, sen blev det lunch och därefter shopping! På grund av det dåliga vädret var jag inte ensam om att shoppa. Så jag höll mig i de butiker där man inte måste köa för att få titta, prova och betala. Det slutade med lite smink, en scarf, en kepa, en skjorta och min nya favoritjacka! Hittade en ursnygg svart jacka på Esprit. Nu får det nästan gärna vara sämre väder så jag får skäl för att använda den. Hurra för konsumtion! Jag hittade i och för sig ännu mera, men jag tänkte att jag kan inte ensam vända denna lågkonjuktur så jag hindrade mig från en total shopping spree. Som det verkade dock så är det ingen lågkonjunktur, men det kanske bara är skenet som bedrar trots alla påsar man ser folk bära. Turisterna hjälper nog till också, hörde mycket norska och tyska. Det är billigt för dem att handla här nu och jag kan tänka att handlarna jublar över det dåliga vädret och turisternas shopping.

1 kommentar:

  1. Hehe, "inte själv vända en lågkonjuktur". Alla drar sitt strå till stacken.

    SvaraRadera