tisdag 21 juli 2009

Nordens Ark

Igår var det sol och min fästman, jag och våra goda vänner T & A med deras underbar pojk J (vår fadderson) tog en tur till Nordens Ark. Jag har inte varit där sen jag gick i skolan, J & A har aldrig varit där. Det var en heldag och man var ganska trött i kroppen efter att ha gjort lantgården och hela arken. Det var hur kul som helst. Lille J blev lite rädd för kossorna muuade så högt, men han gillade verkligen grisarna och kröp in i tunneln för att se dem på nära håll. De var också mycket djurbarn, killingar till olika sorters getter, valpar till vargarna och kycklingar. J gillade verkligen de små killingarna, men de var ju ursöta så vem gillade inte dem. Det var verkligen en jättekul dag att få umgås med goda vänner och se lilleman fascineras av djuren och leta efter dem i deras inhägnader.

Senare på kvällen när vi kommit tillbaka så möte vi upp en annan kompis med hennes dotter och gick ut och åt. Det var välbehövligt, för vi var båda väldigt hungriga efter dagens bravader och ingen av oss var upplagd för att handla, laga mat och diska. Bra initiativ L & T, det får vi göra om. Sen stannade vi till hos svärfäräldrarna på vägen hem eftersom min fästmans moster med man var på besök. Så det blev en ganska lång dag, men den blev också otroligt trevlig. Hoppas hela semestern fortsätter i denna stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar