tisdag 21 juli 2009

Äntligen semester!

Semestern är här och det är så skönt så skönt, även om det regnar. Första veckan har varit riktigt bra trots regn. Jag har slappnat av med vänner och familj och haft det jättemysigt. Inledde helgen till min semester med DVD kavalkad och på söndagen gick jag ut med en kompis och åt en jättegod skaldjurssallad. Nästa dag träffade jag en annan kompis och då gick vi också ut och åt. Det är skönt att inte behöva handla, laga och diska själv. På tisdagen tog min fästman och jag en tur till Göteborg på tu man hand. Kikade lite på Gothia Cup, det var min första gång och sen gick vi och åt lunch på La Gondola. Man hittar ju sina säkra kort.

Onsdagen så fyllde en kompis år, det blev tennis och så ut och äta - IGEN! Sen filmkväll på det, PUSH hyrdes men den är inte värd att kommentera närmare. Torsdagen var sådär. Sedan säkert ett år tillbaka har jag haft ett ställe i bakhuvudet som kliar och som jag har kliat till ett öppet sår, så när jag på min första semesterdag satt med blodiga fingrar av att ha kliat frenetiskt tänkte jag att jag får nog ta och kolla upp detta nu. Det läker inte av sig själv oavsett om jag kliar eller ej, byter shampoo eller tvättar håret ofta eller inte. Så på torsdagen var jag upp till sjukan och jag var inte där många minuter. Jag fick en ny tid för biopsi kommande vecka, vilket nu har kommit att bli imorgon.

Fredagen var dock en underbart härlig dag. Solen sken och det var varmt och gott. Min kära fästman och jag tog oss en tur till Bohus Fästning för årets medeltidsdagar och vi såg stridsuppvisning, musikanter, gick på marknad och avslutade allt med tornerspelet. Det var verkligen en lyckad dag. Bland annat spelade Patrask och de var verkligen jätteduktiga. Det var så härligt att se alla dessa engagerade människor bland både arrangörer och besökare, för att inte säga alla barn som var utklädda i medeltidskläder och sprang runt som riddare och prinsessor och fascinerades av riddare, gycklare och skådespel.

Även helgen har varit fantastiskt trevlig. Delar av släkten har varit nere och hälsat på och det sker inte allt för ofta. För de senare tillskotten i släkten var det deras första besök här och även för redan etablerade så är det första besöket på många herrans år. Det var synd att regnet öste ner, men det är tur att balkongen är inglasad så att vi ändå kunde sitta ute allesammans och grilla och äta och dricka gott hela kvällen. Det var riktigt roligt att träffa alla. Söndagen blev en repris då vi förflyttade oss till min bror med familj och åt middag där. Sen åkte alla åt sina egna håll och vi varvade ner med söndagsbio med svärföräldrarna.

På det hela en otroligt lyckad första semestervecka. Det enda jag önskar till min nästa vecka är mindre regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar