fredag 14 maj 2010

Mallorca 2010 - Del I

Äntligen var det dags! Den resa jag längtat efter så. I början av maj stack vi till Mallorca, jag, min fästman, hans bror och tre vänner. Vi skulle bo i Alcudia i en vecka.

När vi landade så regnade det. Det är man inte van med (där i alla fall), men det har varit en lång och kall vinter överallt och allt känns bara så fel och förskjutet. Dåligt väder skulle inte få hindra oss från att ha en toppsemester, så glada i hågen letade vi upp vår transferbuss och begav oss till Alcudia.

Där var det översvämningar här och där. Det hade tydligen regnat två veckor före vår ankomst. Vi checkade in på vårt hotell och det var jättefint. Min fästman och jag fick ett stort rum med eget sovrum, vardagsrum med köksindelning och så ett badrum med ett förrum till. På det en stor balkong mot havet och poolområdet, som man kunde gå ut på både från sovrummet och vardagsrummet.

Väl incheckade tog vi lokalbussen till Port Alcudia för att äta. Några i sällskapet gick på svältläge. Vi tog snudd på första bästa restaurang nere vid hamnen och smörjde vårt krås. Sen blev det lite shopping innan vi satte oss på en brittisk pub. Några öl senare åkte vi tillbaka till hotellet där vi satte oss i jacuzzin, simmade i inomhuspoolen och svettades i bastun.

Efter dusch och lite festande tillsammans på vårt rum, kan man inte säga annat än att det var en riktigt god start på semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar