torsdag 22 april 2010

VINOVIUM 2010 - Steg 2

Igår fick jag i alla fall kollat upp detta med försäkring. De skulle skicka mig ett försäkringskort och så har jag även utökat min personförsäkring till att inkludera arbete inom EU. Det finns visst tre zoner, EU, Världen förutom Schweiz och USA och så den tredje är hela världen.

Den reseförsäkring man har i hemförsäkringen gäller i 45 dagar, skall man vara borta längre måste man förlänga detta innan dessa 45 dagar har gått. Helst en vecka innan för om förlängningen inte är betald när perioden är slut så avslutats försäkringen.

Nu är jag i alla fall försäkrad för om något skulle hända på utgrävningen eller under resan i övrigt. Jag har också sparat ner alla telefonnummer till försäkringsbolaget på mobilen. Innan hade jag bara SOS International, vilket inte alls är dumt att ha med när man är ute och reser förvisso. Man vet aldrig om det händer nått, även om jag hittills har klarat mig - tack och lov!

Det hela känns som om det är för bra för att vara sant, men nu är jag upplagd på The Team Album 2010 så nu börjar jag våga hoppas på att det faktiskt skall bli av.

Det skall bli så fantastiskt kul! Även om det skulle regna hela tiden, om alla skulle vara otrevliga etc så spelar det ingen roll. Detta är en ny erfarenhet och bara det gör det till något helt otroligt. Ser så fram emot detta.

Självklart kommer jag sakna fästmannen, familj och vänner. Jag har hellre aldrig rest utomlands själv eller varit utomlands och varit den enda i gruppen från ett språk. Vanligtvis när jag reser så reser jag ju med nån annan så att prata svenska finns ju med i bilden under resans gång. Denna gång kommer det att vara engelska all the time! Förutom mig så kommer alla deltagarna från engelskspråkiga länder och vi skall bo i ett.

Jag känner mig ganska säker med min engelska, men jag tror och hoppas att den kommer utvecklas nu när jag får leva och andas den på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Ser som sagt väldigt mycket fram emot detta och det hade varit väldigt kul om det kunde leda till något mer, men det vågar jag inte hoppas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar