måndag 19 april 2010

VINOVIUM 2010 - Steg 1

Efter beskedet att jag blivit antagen till the Binchester Roman Excavations project så har jag självklart accepterat platsen! Därefter så har jag börjat ta itu med att samla ihop den information de vill att jag skall skicka dem.

Dels har jag skickat dem mitt foto för the Team Page. Det var det enkla. Sen var det allt med vaccinationer och medicinsk historia etc. Har idag prata med en sjuksköterska och kommit fram till att jag i alla fall är vaccinerad så det räcker.

Stelkrampssprutan fick jag i tre doser som liten och sen ytterligare en dos när jag gick i fyran. Därefter fick jag ytterligare än för två år sen när jag fick en spik i min stortå! Detta skall tydligen ha effekt i 30 år och det bör räcka en stund. Sköterskan skulle skicka en journalanteckning på när jag fick den senaste sprutan så jag kan skicka in som underlag. Sen är jag också vaccinerad mot Hepatit A & B, genom Twinrix och den skall väl räcka i 20 år. Så det känns ganska bra.

I morgon skall jag kolla min personförsäkring, vad som gäller med reseförsäkring och så att jag har giltigt pass och sjukförsäkringskort, men det tror jag. Var ju till Kreta för inte så längesen. Det är lite pill, men det är ack så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar