onsdag 16 september 2009

Så kom fredagen

Fredag morgon 06:16 väcks vi av att telefonen ringer, det är en granne i huset mittemot och dessutom kusin till R. Hon säger att bilen står och blinkar. Så R går ut för att stänga av. Vi tror ju båda att larmet gått på den av någon anledning. När han kommer in igen så visar det sig att det var inte larmet som gått. Vi har bara larm på BMW och det var inte den som blinkade. Utan det var Opeln som blinkade och den har inte larm. Det visade sig omgående att vi haft inbrott i bilen. De hade rivit ut och gått igenom allt och så hade de försökt sno stereon, på ett ytterst klantigt sätt. Antagligen hade de kommit när varningsblinkern när de försökte bryta ut stereon och trott att det var larmet som gått igång och rusat.

Eftersom de hade verktyg med sig så lär det inte ha varit helt oplanerat. De fick inte med sig den så de har ingen nytta av sin lilla raid. De hade sönder den så vi har ingen nytta av den. Vem tusan behöver en halv stereo?! Klåpare! Gör det bra eller gör det inte alls. Förbaskade folk, det retar mig på alla nivåer.

Så jag bara kände att vilka satans dagar det har varit det senaste. Virusinfektion och upp till sjukhuset, knölar i bröstet och upp till sjukhuset. Jag är inte ens 30 och tycker jag har mer problem än en gammal tant. Modstulen kan man säga att jag var så kommer det och bryter sig in i bilen också.

Det är tur att allt det tråkiga har kantats av glada dagar med familj och släkt. Dessutom så blev vi uppbjudna på fredagen till ett par vänner. De ville bjuda på middag för att jag fyllt år. Vi kom till dukat bord, som serverade en favoriträtt och det var jättegott. Till efterrätt fick jag te och en present. En bok om viktiga slag genom historien. Den är helt rätt för mig och jag känner mig så lycklig, omtyckt och bortskämd när jag får en sån här behandling. Det värmde något enorm och det var en väldig skön kontrast mot resten av veckan. Vilket de förvisso inte vetat om, har bara berättat om inbrottet och inte knölarna. Vill egentligen inte berätta förrän jag vet om det är något att berätta om, men nu har det redan kommit ut till andra så det är väl inget att knussla med antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar