söndag 3 januari 2010

God fortsättning - nytt år, nya möjligheter

Då var det ett nytt år - igen. Tiden går så himla fort. Nyår spenderades med goda vänner på restaurang ätandes en mycket god nyårssupé, sen fortsatte det hemma hos en väninna och det var en mycket trevlig kväll. Det var dock ett annorlunda nyårsfirande, då allt blev bestämt så sent så kom jag varken till systemet eller fick köpt raketer. Känns inte riktigt som nyår utan en traditionell nyårsskål och få tänt några raketer, men det spelar mindre roll. Det roliga var att få träffa och umgås med goda vänner.

Inga nyårslöften avgavs heller. För många år sen la jag ett nyårslöfte om att inte avlägga fler nyårslöften och det har jag lyckats hålla. Däremot så hoppas jag på en del förändringar i år. Till jul hoppas jag vara klar med studierna - igen. Så jag kan ta ut min examen som företagsekonom. Sen skall jag nog läsa till och bli civilekonom. Det är i alla fall tanken, men det år i taget. Skall även försöka göra slag i saken och flytta härifrån.

Jag hade aldrig trott att jag skulle bo där jag gör nu och jag vill in bo här och nu har jag verkligen bott här alldeles för länge. Det är längesen det var hög tid att flytta härifrån. I år skall jag aktivera min strävan efter att hitta ett annat boende.

Som student skall jag också försöka passa på och använda min studentrabatt till att besöka Göteborgsoperan oftare. Det beror sig på vad de visar, känner inte till programmet ännu. Inte mer än att de skall visa Boheme igen och den var faktiskt så bra att den är värd att se igen, men det är kanske lite fånigt att gå på samma föreställning två gångar. Även om det är två olika tillfällen. Det är inte som bio och sen hyrfilm. Hoppas i alla fall att de har något värt att besöka. Skall dit i februari med den väninna som jag såg Boheme med. Då skall vi se Trollflöjten.

Just nu hade jag gärna velat se Fantomen på operan, snubblade på ett klipp på youtube som jag började efterforska . Hittade faktiskt filmen samma dag när jag handlade mjölk på Konsum. Har tidigare varit lite skeptisk till att se sånt här på filmen, men klippet gjorde mig verkligen otroligt sugen. Jag gillade verkligen filmen. Kan fortfarande inte riktigt se att det är Gerard Butler, men spela roll. Han är duktig och filmen är verkligen för mig med alla scenerier, kostymer och detaljer.

Vi får se vad som kan åstadkommas under 2010, men nu skall här pluggas. God fortsättning allesammans och må alla era önskningar infrias!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar