onsdag 24 mars 2010

Krank och movietime

De senaste veckorna har jag haft ont i halsen, snorat och haft feber från och till. Idag har det varit mer till än från, så jag har bestämt mig för att krypa till kojs mycket tidigare än vanligt. Med mig har jag uppenbarligen tagit laptopen, för jobba/plugga bör man annars dör man, eller är det tvärtom?!

Either way har jag tagit med mig Da Vinci Koden som avslappning och underhållning för en pendlande sjuk. Boken är ju väldigt mycket bättre, men jag tycker ändå de har lyckats bra med filmen.

Den har precis alla de element jag gillar, historia, gamla byggnader, konstverk, fina miljöer, genomtänkt story och ett subtilt hån mot religionen. Fast hån är inte rätt ord, faktum är att Brown är väl snarare väldigt försiktig med ett aktivt ställningstagande, men berättelsen är ju vad den är och jag kan inte annat än fröjdas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar